مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 01:052022-12-17فرهنگي

تولید فیلم منوط به اخذ مجوز از دستگاه مربوط به موضوع فیلم شد!


یک تهیه کننده سینما با انتقاد از اینکه صدور پروانه ساخت برای فیلم هایی که انتقادی به عملکرد یک نهاد یا دستگاه دارند،به موافقت آن نهاد منوط شده است، - می گوید: اگر در فیلم های سیاسی - اجتماعی بخشی از حرف های مردم گفته شود، شاید در شرایط جامعه تاثیر داشته باشد و نباید گذاشت حرف ها تلنبار شود.

در ادامه سلسله گزارش و مصاحبه ها با موضوع سینمای سیاسی در ایران، سید جمال ساداتیان که سابقه ساخت فیلم هایی همچون به رنگ ارغوان ابراهیم حاتمی کیا، چهارشنبه سوری اصغر فرهادی و متری شیش و نیم سعید روستایی را دارد، در گفت وگویی با ایسنا درباره علت بی توجهی به کارکرد فیلم هایی سیاسی و منتقدانه ی اجتماعی صحبت کرد و ضمن انتقاد از برخی سیاست گذاری ها در وزارت ارشاد، خاطراتی را از برخی فیلم هایش نقل کرد که چطور برداشت های سیاسی باعث بروز مشکل در روند تولید یا نمایش آن ها شده است.

این تهیه کننده ابتدا در پاسخ به اینکه آیا رکود گیشه ی سینماها را در چند ماه اخیر می توان قهر مخاطب دانست؟ بیان کرد: در شرایط مشابه جامعه ی فعلی ما فیلم هایی که نقدهای اجتماعی با رگه هایی از موضوعات سیاسی داشته باشند، احتمالا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و فکر می کنم موثر خواهد بود که فیلم های سیاسی و اجتماعی با نقدهای بیشتر اکران شوند تا مردم ببینند که در شرایط امروز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید فیلم منوط به اخذ مجوز از دستگاه مربوط به موضوع فیلم شد!

تولید فیلم منوط به اخذ مجوز از دستگاه مربوط به موضوع فیلم شد!