مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-17اقتصادي

موجوداتی که با سوءتغذیه جهانی مقابله می کنند


ماهی های کوچک می توانند به مقابله با سوءتغذیه جهانی کمک کنند.

- به نقل از ارث، نتایج یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nature Food نشان می دهد ماهی های کوچک می توانند نقش مهمی در مقابله با سوءتغذیه و بحران ناامنی غذایی در سراسر جهان داشته باشند.

به گفته دانشمندان گونه های کوچک ماهی مانند شاه ماهی، ساردین و آنچوی ارزان ترین منبع ماهی مغذی است که در تعداد زیادی از کشورهای با درآمد کم و متوسط یافت می شوند و اغلب در مقادیر زیاد در آب های کشورهایی که در حال حاضر دچار سوءتغذیه است، صید می شوند.

سوءتغذیه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا در حال افزایش است؛ به طوری که تخمین زده می شود 10 میلیون کودک از لاغری رنج می برند و 55 میلیون کودک به دلیل رژیم های غذایی ناکافی رشد کافی ندارند.

با این حال یافته های جدید نشان می دهد تنها 20 درصد از ماهی های دریایی کوچک صید شده به صورت محلی برای کودکان زیر پنج سال که در نزدیکی دریا یا مناطق آبی زندگی می کنند، بخش روزانه غذای بسیار مغذی را تامین کند.

جیمز رابینسون، نویسنده ارشد این مطالعه در دانشگاه لنکستر انگلستان، گفت: یافته های ما نشان می دهد مواد مغذی حیاتی برای مقابله با سوء تغذیه در دسترس افراد آسیب پذیری است که در اکوسیستم های ساحلی و آب شیرین در سراسر جهان زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجوداتی که با سوءتغذیه جهانی مقابله می کنند

موجوداتی که با سوءتغذیه جهانی مقابله می کنند