مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 19:502022-12-16اقتصادي

30 هزار کارت فنی قالیبافی در کردستان صادر شده است


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون 30 هزار کارت قالیبافی در استان صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان، طاها سمیعی اظهار داشت: در مجموع 185 فقره پروانه بهره برداری تولید فرش دستباف در استان صادر شده که از این تعداد 16 فقره آن مربوط به سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1393 تا کنون پذیرش بیمه شده جدید قالیبافی نداشته ایم، یادآور شد: از مجموع بافندگان استان کردستان، تنها 13 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در بحث بیمه قالی بافی ضروری است که در چهارچوب قانون و عرف اقدام شود تا حق قالیبافان واقعی ضایع نشود.

سمیعی گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بحث راستی آزمایی بیمه شدگان قالی باف، بازرسی و نظارت توسط بازرسان صمت و تأمین اجتماعی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 50 هزار بافنده فرش دستباف در سطح استان فعالیت می کنند که 95 درصد آنان را بانوان و پنج درصد را آقایان تشکیل می دهند.

سمیعی افزود: تاکنون 30 هزار کارت فنی قالیبافی در استان صادر شده که 13 هزار مورد مربوط به سال جاری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار کارت فنی قالیبافی در کردستان صادر شده است

30 هزار کارت فنی قالیبافی در کردستان صادر شده است