مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 23:202022-12-15اقتصادي

اختصاص 151 میلیارد تومان یارانه کود به لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دولت برای سال زراعی جاری 151 میلیارد تومان بابت کودهای فسفاته و پتاسه در قالب یارانه به کشاورزان اختصاص داده است.

- سیدعماد شاهرخی، امروز بیست و چهارم آذرماه، در دهمین جلسه ستاد زراعت و بیمه محصولات کشاورزی لرستان که با حضور اعضای ستاد در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: دولت برای سال زراعی جاری 151 میلیارد تومان بابت کودهای فسفاته و پتاسه در قالب یارانه به کشاورزان اختصاص داده که 70 درصد هزینه کودها توسط دولت پرداخت و 30 درصد آن سهم پرداخت کشاورزان است.

وی در خصوص میزان کود توزیع شده در لرستان عنوان کرد: میزان سهمیه کود (اوره، فسفاته و پتاسه) لرستان 94 هزار و 560 تن است که از این میزان 65 درصد آن جذب و این روند همچنان ادامه دارد و هیچگونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

شاهرخی بر ضرورت استفاده کشاورزان هم استانی از کودهای فسفاته و پتاسه به جهت افزایش عملکرد تأکید کرد و گفت: توصیه می شود که کشاورزان عزیز جهت توسعه ریشه، افزایش پنجه زنی، مقاومت گیاه و در نهایت افزایش عملکرد از کودهای فسفاته و پتاسه به میزان 100 کیلوگرم برای هر هکتار گندم، جو و کلزای آبی و برای محصولات مذکور در کشت های دیم میزان 50 کیلوگرم همزمان با کاشت این محصولات استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 151 میلیارد تومان یارانه کود به لرستان

اختصاص 151 میلیارد تومان یارانه کود به لرستان