مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 14:502022-12-15بين الملل

سیاسی کاری آمریکا این بار در «اکوسوک»


آمریکا که این روزها مدافع حقوق زنان ایران شده در اقدامی سیاسی این بار در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل باعث لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از شروع اغتشاشات در ایران به بهانه فوت مهسا امینی و حمایت های آشکار و پنهان غرب و به ویژه آمریکا و اروپا از اغتشاشگران با صدور بیانیه های مداخله جویانه و اعمال تحریم های متعدد، بحث حذف ایران از کمیسیون مقام زن مطرح شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نامه ای سرگشاده را منتشر و در آن برخی چهره های زن شناخته شده مثل هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا و میشل اوباما همسر رییس جمهور اسبق این کشور خواستار اخراج فوری جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند.

در همین خصوص نیز کامالا هریس  معاون رییس جمهور آمریکا در بیانیه ای به این موضوع اشاره و اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا با همکاری شرکایش ایران را از این کمیسیون خارج کند.

  رابرت مالی  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ضمن حمایت از اغتشاشاگران در ایران تأکید کرد که ایران باید از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد حذف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاسی کاری آمریکا این بار در «اکوسوک»

سیاسی کاری آمریکا این بار در «اکوسوک»