مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-15اقتصادي

تنبیه صادرات، تشویق واردات!


روزنامه خراسان در مطلبی با عنوان «تنبیه صادرات، تشویق واردات!» به این مسئله پرداخت که چگونه سیاست های اجرای تعهدات ارزی موجب فشار بر صادرکنندگان و سود آوری برای واردکنندگان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مسئله بازگشت ارز حاصل از صادرات همواره یکی از چالش های کشور بوده و فرار سرمایه از این مسیر و تبدیل ارز صادرات به خرید املاک و دیگر سرمایه گذاری ها در خارج از کشور موجب خروج ارز طی سال های گذشته شده است.

در این میان جهش نرخ ارز در سال های اخیر و رویه های تعیین شده از سال 97 به گونه ای بوده که همواره مورد اعتراض و گلایه تجار بوده و هست زیرا با توجه به تحریم ها و نبود امکان تبادل ارزی با بانک های خارجی، بازگشت ارز به داخل کشور همواره سخت ترین کار تجارت خارجی ایران شده است.

البته دولت طی 4 سال گذشته سعی کرده سیاست های ارزی را به گونه ای تعدیل کند که بازرگانان از تجارت خود دلسرد نشده و در مسیر بازگشت ارز به داخل کشور متضرر نشوند و برای این کار مشوق هایی تعیین کرده است اما تفاوت فاحش نرخ ارز در سامانه نیما به عنوان سامانه ای که صادرکنندگان موظف به ورود ارز خود به کشور از آن مسیر هستند با نرخ های فعلی بازار که در روزهای اخیر به بالاتر از 5 هزار تومان نیز رسیده است، انگیزه صادرکنندگان برای بازگشت ارز را کمتر کرده است و گاهی موجب می شود صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبیه صادرات، تشویق واردات!

تنبیه صادرات، تشویق واردات!