مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-15اقتصادي

احتمال وورد به بازار اروپا با سوآپ گازی/ بدهی دولت قبل به ترکمنستان فرصت سوزی کرد


جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در خصوص مزایای قراداد سوآپ گاز برای کشور، بیان کرد: - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ممکن است از طریق سوآپ گاز بتوانیم به بازار گاز اروپا ورود پیدا کنیم.

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در خصوص مزایای قراداد سوآپ گاز برای کشور، بیان کرد: باید تلاش کرد تا روابط ایران با سایر کشور های منطقه توسعه پیدا کند و از ظرفیت سوآپ گاز، برق و حتی آب بتوانیم استفاده کنیم، در برخی از مناطق کشورامکان تامین مستقیم گاز وجود ندارد و می توان برای حل مشکل گاز این مناطق از مزایای حاصل از سوآپ استفاده کنیم.

همچنین اگر کشور به هاب انرژی و گاز منطقه تبدیل شود و قادر به انجام تبادلات بین کشور های منطقه باشد، از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی منفعت هایی برای کشور به دست می آید.

جعفر قادری در ادامه افزود: در گذشته ارتباطات ما با ترکمنستان به دلیل اختلاف مالی 500 میلیون دلاری ای که با این کشور داشتیم قطع شد و ورود گاز این کشور به ایران با مشکل مواجه شد، به گونه ای که حتی در مناقصه ها هر کدام از شرکت های ایرانی که قیمت مناسبی اعلام می کردند ترکمنستان به دلیل بدهی ایران، این شرکت ها را از گردونه رقابت ها ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وورد به بازار اروپا با سوآپ گازی/ بدهی دولت قبل به ترکمنستان فرصت سوزی کرد

احتمال وورد به بازار اروپا با سوآپ گازی/ بدهی دولت قبل به ترکمنستان فرصت سوزی کرد