مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-14سياسي

اعلام آمادگی دانشکده شرق شناسی ایروان برای همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز


رییس کرسی ایران شناسی دانشگاه ایروان با بیان اینکه فرهنگ، بستر توسعه روابط سیاسی اقتصادی است، گفت: ما در دانشکده شرق شناسی دانشگاه ایروان آماده هر گونه همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز هستیم.

- ایسنا/خوزستان رییس کرسی ایران شناسی دانشگاه ایروان با بیان اینکه فرهنگ، بستر توسعه روابط سیاسی اقتصادی است، گفت: ما در دانشکده شرق شناسی دانشگاه ایروان آماده هر گونه همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز هستیم.

دکتر وارطان وسکانیان در نشست توسعه همکاری علمی و فرهنگی میان دانشگاه ایروان و دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (23 آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روابط دیپلماتیک بین دو کشور 30 ساله است اما ارتباطات فرهنگی و تاریخی دو ملت متمدن به 3 هزار بلکه بیشتر بازمی گردد.

در کتیبه بیستون برای اولین بار در تاریخ اسم ارمنستان را به فارسی باستان داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: استان خوزستان و شهرهای اهواز، دزفول، گندی شاپور و اندیمشک در منابع ارمنی بسیار زیاد ذکر شده اند و در جغرافیای قرن هفتم میلادی به زبان ارمنی درباره شکر استان خوزستان نوشته شده است.

با اینکه بسیاری از کشورهای خاورمیانه در قرن هفتم وجود نداشتند و ریشه تاریخی ندارند اما ارمنیان و ایرانیان همدیگر را به گونه ای می شناختند که حتی اطلاع داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی دانشکده شرق شناسی ایروان برای همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز

اعلام آمادگی دانشکده شرق شناسی ایروان برای همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز