مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 12:452022-12-14ورزشي

دانشمندان ژن اسب های مسابقه برنده را کشف کردند


تنوع در این هفت ژن می تواند برای بهبود ژنتیکی جمعیت اسب ها به منظور استفاده در انواع خاصی از مسابقه ها مورد استفاده قرار گیرد.

- دانشمندان ژن های کلیدی مرتبط با اسب های مسابقه موفق را کشف کرده اند و ادعا می کنند که می توانند به پرورش اسب های قدرتمندتر کمک کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان مجموعه ای از ژن ها را در اسب های مسابقه ای موفق شناسایی کرده اند که می تواند به ایجاد اسب های قدرتمندتر برای مسابقات اسب دوانی کمک کند.

  آنها ژنوم اسب های مسابقه تروبرد، عربی و مغولی را با اسب هایی که برای سایر ورزش ها و اوقات فراغت پرورش داده شده اند، مقایسه کردند.

  متخصصان هفت ژن را در نژادهای مسابقه شناسایی کردند که همگی نقش مهمی در عضلات، متابولیسم و زیست شناسی عصبی این حیوانات دارند.

از جمله ی این ژن ها می توان به ژن NTM که به رشد مغز کمک می کند و بر یادگیری و حافظه تأثیر می گذارد و ژن MYLK2 که برای انقباض عضلانی لازم است، اشاره کرد.

  این پژوهش جدید توسط پژوهشگرانی از آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و شرکت ایرلندی علوم اسب موسوم به پلاسویتال(Plusvital) مستقر در دوبلین انجام شد.

  پروفسور املین هیل از شرکت پلاسویتال و نویسنده اصلی این پژوهش گفت: تعداد بسیار زیادی از نژادهای اسب که طی صدها سال گذشته در سراسر جهان توسعه یافته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان ژن اسب های مسابقه برنده را کشف کردند

دانشمندان ژن اسب های مسابقه برنده را کشف کردند