مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 12:152022-12-14اقتصادي

راه حل مشکل کم آبی در شهرستان طارم چیست؟


سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در بخشی از روستاهای شهرستان که امکان استفاده از آب رودخانه قزل اوزن را ندارند، کم آبی موجب خسارت می شود.

- منوچهر یارمحمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیرات کم آبی به محصولات کشاورزی در شهرستان طارم، اظهار کرد: رهاسازی آب از سد آیدوغموش بخشی از مشکل کم آبی شهرستان را حل کرد ولی این رهاسازی باید قبل از خشک شدن رودخانه قزل اوزن انجام شود زیرا وقتی رودخانه خشک می شود تا آب رهاسازی شده و رودخانه زنده شود به یک زمانی نیاز دارد و آب حرکت نمی کند که در این صورت بخشی از آب تلف می شود.

وی افزود: زمان رهاسازی آب خیلی مهم است؛ وقتی آب رودخانه قزل اوزن افت کرد، قبل از خشک شدن رودخانه باید رهاسازی انجام شود چون چاله ها که خشک می شود، یک مدت زمانی طول می کشد تا چاله ها پر شده و آب به روستاهای پایین دستی برسد که این عامل باعث اتلاف 30 درصدی آب رها شده می شود که عدد بزرگی برای شهرستان طارم است.

این مسئول تصریح کرد: در بخشی از روستاهای شهرستان که امکان استفاده از آب رودخانه قزل اوزن را ندارند، کم آبی موجب خسارت می شود و در سال جاری نیز در 35 الی 40 درصد از روستاهای شهرستان شاهد خسارت در باغات زیتون بودیم و شرایط به نحوی بود که محصولات زیتون در برداشت اول میوه سبز زیتون بازارپسند نبود و باغداران محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل مشکل کم آبی در شهرستان طارم چیست؟

راه حل مشکل کم آبی در شهرستان طارم چیست؟