مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 12:152022-12-14فناوري

گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت های گروهی


شرکت گوگل در اقدامی ویژه به سراغ ایجاد کردن آزمایشی ساختار رمزنگاری سر به سر در ساختار پیام های گروهی خود در چت های اندروید رفته است.

- این ساختار که با نام E2EE شناخته می شود، قرار است تا برای گروهی از کاربران که در برنامه بتای همگانی این شرکت ثبت نام کرده بودند مورد آزمایش قرار بگیرد و در هفته هایی که در آن قرار داریم شاهد عرضه این قابلیت آزمایشی خواهیم بود.

 برای خستین بار در طول کنفرانس گوگل I/O در سال 2022 بود که گوگل با توسعه دهندگان و کاربران درباره E2EE صحبت کرده و گفته بود که این قابلیت تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی شدن خواهد گشت.

 این اقدام تقریبا 18 ماه پس از رمزنگاری کامل پیام های فردی یک به یک در این شرکت انجام شد و با توجه به تجربه شروع آزمون های رمزنگاری سر به سر در ماه نوامبر سال 2020 و طول کشیدن آن برای چند ماه متوالی می توان انتظار داشت که این مورد نیز تجربه ای مشابه را به همراه داشته باشد.

بسیاری از شرکت های مخابراتی و تولیدکنندگان تلفن های همراه در جهان در طول چند سال گذشته تمایل خود را برای ایجاد ساختار امن تر پیام نشان داده اند و به این ترتیب E2EE جایگاه بسیار نیرومندی را خواهد داشت.

 فناوری پیامک تقریبا 30 سال قدمت دارد و به هیچ عنوان از ساختار امنیتی و رمزنگاری پشتیبانی نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت های گروهی

گوگل به دنبال ایجاد رمزنگاری سر به سر در چت های گروهی