مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-14بين الملل

چالش های پیش روی ناسا در پرتاب دومین ماموریت به مقصد ماه


پس از پایان یافتن ماموریت «آرتمیس1»، ناسا به دو سال زمان نیاز دارد تا فضانوردان را به اطراف ماه بفرستد اما چالش های بسیاری بر سر راه رسیدن به این هدف وجود دارد.

- پس از پایان یافتن ماموریت آرتمیس1 ، ناسا به دو سال زمان نیاز دارد تا فضانوردان را به اطراف ماه بفرستد اما چالش های بسیاری بر سر راه رسیدن به این هدف وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، فرود موفقیت آمیز کپسول اوریون (Orion) در روز یکشنبه 11 دسامبر، برخی از اجزای حیاتی مورد نیاز برای ماموریت ماه آرتمیس2 (Artemis 2) ناسا را که قرار است در سال 2024 پرتاب شود، بازگرداند اما ممکن است رسیدن به این هدف برای ناسا سخت باشد.

آرتمیس1 که نخستین ماموریت ناسا از مجموعه ماموریت های طراحی شده برای بازگرداندن بشر به سطح ماه به شمار می رود، اکنون کامل شده است.

کپسول بدون سرنشین اوریون روز یکشنبه در اقیانوس آرام فرود آمد و ماموریت 25.

5 روزه خود را به مدار ماه و بازگشت از آن به پایان رساند.

آرتمیس1 در 16 نوامبر از مرکز فضایی کندی (KSC) ناسا در فلوریدا، طی نخستین مأموریت موشک جدید و بزرگ سامانه پرتاب فضایی (SLS) ناسا به فضا پرتاب شد.

اگرچه نمایش قدرت سامانه پرتاب فضایی چندین بار بعد از تاریخ پرتاب در نظر گرفته شده آن در سال 2017 به تعویق افتاد اما این موشک در رساندن کپسول اوریون به مدار زمین بسیار عا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های پیش روی ناسا در پرتاب دومین ماموریت به مقصد ماه

چالش های پیش روی ناسا در پرتاب دومین ماموریت به مقصد ماه