مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-14ورزشي

اختراع موزه ای ایران سومین مدال طلایی جهان را گرفت


اختراع موزه ای ایران توانست در مسابقات جهانی مخترعان کره جنوبی که در سئول برگزار شد برای سومین بار مدال طلا به ارمغان آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اختراع موزه ای ایران توانست در مسابقات جهانی مخترعان کره جنوبی که در سئول برگزار شد برای سومین بار مدال طلا به ارمغان آورد.

در این مسابقات 477 شرکت کننده از 16 کشور جهان حضور داشتند و اختراع موزه ای ایران که محصول تلاش و نوآوری محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری است، توانست مدال طلا کسب کند.

این اختراع با هدف هوشمندسازی موزه ها خلق شد و تیرماه سال گذشته در مسابقات مخترعان ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان که در ژنو سوییس به صورت مجازی برگزار شد و شهریور سال گذشته در ششمین نمایشگاه اختراعات ترکیه که در شهر استانبول برگزار شد، مدال طلا را از آن خود کرد.

پس از این افتخارات، گروه مخترعان ایرانی تصمیم گرفتند تا اختراع خود را برای نخستین بار در یکی از موزه های ایران اجرا کنند بدین ترتیب این اختراع یکسال پیش و پس از 11 ماه تحقیق به صورت آزمایشی در موزه آرداک مانوکیان تهران واقع در خیابان سی تیر و با هزینه شخصی مخترعان اجرا شد ولی از آن زمان به بعد هیچ موزه ای در ایران خواستار اجرای آن برای حفاظت از اشیای ویترین ها و مخازن نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع موزه ای ایران سومین مدال طلایی جهان را گرفت

اختراع موزه ای ایران سومین مدال طلایی جهان را گرفت