مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 06:052022-12-14دانش

خودنمایی «فناوری های بومی» در بزرگترین گردهمایی محققان ایرانی


در بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش، چندین محصول فناورانه رونمایی شد که از مهمترین آن ها می توان به پهپادهای دانشگاه خواجه نصیر، کپسول سرنشین دار و دستگاه اکسیژن ساز سخنگو اشاره کرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه دانش و فناوری؛ مهتاب چابک: هرچند بسیاری از دانشگاه ها برنامه های هفته پژوهش و فناوری را از ابتدای آذرماه آغاز کردند اما براساس برنامه ریزی صورت گرفته، برنامه های مرتبط با حوزه پژوهش با شعار پژوهش و فناوری، پیشران تولید و دانش بنیان از 12 تا 17 آذر ماه در سطح استانی برگزار شد.

هفته پژوهش در سطح ملی نیز همزمان با افتتاحیه نمایشگاه های ایران ساخت ، دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و تستا با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهور 19 آذرماه آغاز شد و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری 1401 از چندین جهت تفاوت هایی با نمایشگاه 1400 دارد؛ نخست اینکه با توجه به اینکه 2 معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، آینده نگاری و آینده پژوهی را به عنوان مأموریت های خود دنبال می کنند، از این جهت غرفه هایی مجزا برای هوش مصنوعی، کوانتومی و متاورس در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

همچنین برای نخستین بار در یک رقابت کشوری، برخی از انجمن های علمی به نمایشگاه راه پیدا کرده اند و 28 غرفه به آنها تعلق گرفته است تا دستاوردهای خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودنمایی «فناوری های بومی» در بزرگترین گردهمایی محققان ایرانی

خودنمایی «فناوری های بومی» در بزرگترین گردهمایی محققان ایرانی