مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 01:152022-12-13اقتصادي

چرخ فناوری در صنعت مسکن به حرکت در می آید؟


وزیر جدید راه و شهرسازی می خواهد فناوری بخش مسکن ارتقا پیدا کند؛ سازندگان اما از نبود ارتباط کافی بین دانشگاه و طرح های ساختمانی سخن می گویند.

- البته سرپرست مرکز تحقیقات مسکن قول داده که ارتباط بین نخبگان و دستگاه های اجرایی برقرار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نگاه فناورانه در صنعت ساختمان، موضوعی است که وزیر راه و شهرسازی در اولین روزهای کاری خود به آن تاکید کرده است.

مهرداد بذرپاش روز گذشته در مراسم هفته ی پژوهش بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی اوایل دهه 90 شمسی با ورود یک شرکت ترکیه ای برای اجرای پروژه مسکن مهر در پردیس و پرند، روش هایی برای اجرای طرح ها استفاده شد که سازندگان ایرانی هم از آن ایده ها بهره بردند و در پروژه های خود استفاده کردند.

در حال حاضر روش هایی مثل تونلی، سوپرپانل، پیچ و مهره ای و پیش ساخته توسط سازندگان ایرانی استفاده می شود که از تکنولوژی های به روز هستند.

البته استفاده از سازه های پیش ساخته به دلیل مشکلاتی در اتصالات قطعات چندان در ایران مرسوم نیست اما از دیگر فناوری ها استفاده می شود.

ایرج رهبر ـ رییس انجمن انبوه سازان استان تهران در این خصوص به ایسنا می گوید: از حدود پنج دهه قبل پروژه های بزرگ و خوبی در ایران با تکنولوژی های زمان خودش اجرا شد که هنوز هم از طراحی و استحکام خوبی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخ فناوری در صنعت مسکن به حرکت در می آید؟

چرخ فناوری در صنعت مسکن به حرکت در می آید؟