مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 22:302022-12-13فرهنگي

جشنواره شعر ترکی «ایران دل» برگزار می شود


مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل گفت: با انتشار فراخوان، جشنواره شعر ترکی آذری «ایران دل» به صورت ملی در اردبیل برگزار می شود.

- اردبیل- مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل گفت: با انتشار فراخوان، جشنواره شعر ترکی آذری ایران دل به صورت ملی در اردبیل برگزار می شود.

قاسم مزین در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: شاعران با الهام از 3 بیت مشهور حکیم نظامی گنجوی در ستایش ایران با مضمون همه عالم تن است و ایران دل / نیست گوینده زین قیاس خجل / چون که ایران دل زمین باشد / دل ز تن بِه بوَد، یقین باشد / زآن ولایت که مهتران دارند / بهترین جای، بهتران دارند می توانند اشعار خود را در قالب های عروضی، هجایی و آزاد با الهام یا ترجمه آزاد از ابیات فوق در ستایش وطن تاریخی مان ایران، از طریق پیام رسان های فضای مجازی به شماره 09141507751 ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار 20 دی ماه 1401 است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز 29 دی ماه مصادف با 19 ژانویه روز بزرگداشت آذری های مسلمان جهان در اردبیل برگزار خواهد شد.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل به جوایز در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: جایزه نفر اول 5 میلیون تومان و تندیس و لوح تقدیر، نفر دوم 4 میلیون تومان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره شعر ترکی «ایران دل» برگزار می شود

جشنواره شعر ترکی «ایران دل» برگزار می شود