مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 20:002022-12-13دانش

فقدان انگیزه دانشگاهیان در تجاری سازی علم/ماموریت ها تغییر یابد


معاون وزیر علوم بابیان اینکه فقدان انگیزه کافی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در تجاری سازی علم به چشم می خورد، گفت: ماموریت دانشگاه ها بر اساس اولویت های فناوری می بایست تغییر یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خیر الدین غروب سه شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه سمنان به صورت ویدئو کنفرانس ضمن بیان اینکه دانشگاه ها می بایست به حل مشکلات جامعه کمک کنند ولی در حال حاضر این نقش بسیار ضعیف است، ابراز داشت: ضمن ارتقا سهم دانشگاه ها در حل مشکلات می بایست چالش های پیش رو قشر دانشگاهی نیز رفع شود.

وی ضمن بیان اینکه به نظر می رسد فقدان انگیزه در تجاری سازی برای اعضای هیئت علمی و قشر دانشگاهی وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه 80 درصد فناوری های نوین به بازار نمی رسند این مهم می طلبد تا مأموریت های دانشگاه ها به سمت اولویت های فناوری تغییر یابد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بیان اینکه نشناختن نیازهای صنعت و جامعه، توجه نداشتن به نیاز بازار و نبود استانداردهای پشتیبان، تحریم ها، سیاست های دولت و تأمین منابع مالی مهمترین چالش های پیش رو دانشگاه ها است، ابراز داشت: ادامه این روند نه تنها دانشگاه ها بلکه کشور را نیز با مشکلات جدی مواجه می کند لذا با تشخیص اولویت های پژوهشی و فناوری می بایست در راس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان انگیزه دانشگاهیان در تجاری سازی علم/ماموریت ها تغییر یابد

فقدان انگیزه دانشگاهیان در تجاری سازی علم/ماموریت ها تغییر یابد