مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 18:552022-12-13سياسي

تولید ویدئوموشن «فرقه دموکرات» در حوزه هنری استان اردبیل


مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل گفت: تولید ویدئوموشن «فرقه دموکرات» به مناسبت 21 آذر سالگرد فروپاشی این فرقه در اردبیل آغاز شده است.

- اردبیل- مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل گفت: تولید ویدئوموشن فرقه دموکرات به مناسبت 21 آذر سالگرد فروپاشی این فرقه در اردبیل آغاز شده است.

سید حامد اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: تولید این ویدئوموشن جز اولویت های اصلی زیست بوم حوزه هنری اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه در 21 آذر 1324 فرقه دموکرات آذربایجان به دستور میرجعفر باقراوف و پشتیبانی استالین توسط جعفر پیشه وری تأسیس و حکومت خودمختار آذربایجان اعلام موجودیت کرد، گفت: حکومت خودمختاری که تمام برنامه هایش را از شوروی دریافت می کرد حتی نام فرقه دمکرات آذربایجان را نیز شخص استالین انتخاب کرده و در نامه ای محرمانه که شامل 13 بند بود به باقراوف ابلاغ کرده بود.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: در طول مدت حکومت این فرقه بر آذربایجان، بی کفایتی گردانندگان فرقه در امور حکمرانی و ظلم آنها به مردم آذربایجان، خون مردم این منطقه را به جوش آورده و موجب نفرت مردم آذربایجان از فرقه شد.

اسحاقی یکی از دلایل حمایت شوروی از فرقه دموکرات را جریانات نفتی و رقابت با ایران در موضوع نفت شمال دانست و افزود: در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ویدئوموشن «فرقه دموکرات» در حوزه هنری استان اردبیل

تولید ویدئوموشن «فرقه دموکرات» در حوزه هنری استان اردبیل