مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 17:552022-12-13اقتصادي

اقتصاد دریاپایه در تور صیادان/ خزر به دلار ماهی می دهد


سفره دریا برای ماهیگیران اگرچه در همه فصل ها باز نیست اما صادرات محصولات شیلاتی همواره برای مازندران و حاشیه نشینانش سواحل ارزآوری دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- علیرضا نوری کجوریان: اقتصاد دریایی در مازندران متکی به ماهیگیری و صیادی است و سفره دریا به روی مازندران و ساکنان کرانه شمالی دریای کاسپین در پاییز و زمستان باز است و به برکت سخاوت و مهربانی دریا، سالانه درآمدهای هنگفت ریالی و ارزی نصیب استان می شود.

اگرچه فصل صید و صیادی در دریای مازندران با محدودیت هایی روبرو است اما، گاه صیادان کیلکا به آب می زنند و از این سفره خدادادی روزی می خورند و در پاییز و زمستان نیز صیادان پره تورهایشان را در دریا پهن می کنند.

طی سال های اخیر روند صید انواع ماهیان به دلایلی نظیر صید غیرمجاز، ورود آلاینده ها و مهاجم شانه دار در دریای مازندران کم و کمتر شده است با این حال هنوز اقتصاد بسیاری از خانوارها و صنایع به دریا و ذخایر آن بستگی دارد و چرخ صنایع و مشاغل زیادی با گونه های منحصربه فرد خزر می چرخد و اقتصاد دریاپایه در استان مازندران تک محصولی و متکی به تولید و یا صید آبزیان بوده و دیگر شاخه های آن مورد غفلت قرار گرفته است.

از گونه های کیلکا و ماهی سفید گرفته تا انواع دیگر ماهیان نظیر کفال، کپور در تورها و قلاب صیادان دیده می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دریاپایه در تور صیادان/ خزر به دلار ماهی می دهد

اقتصاد دریاپایه در تور صیادان/ خزر به دلار ماهی می دهد