مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-13اقتصادي

صادرات استان بوشهر 56 درصد افزایش یافت


ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات با احتساب میعانات گازی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش داشته است.

  - علی سلیمانی سه شنبه 22 آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات با احتساب میعانات گازی استان از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 9 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سهم استان بوشهر از صادارت کل کشور به لحاظ وزنی 26 درصد و به لحاظ ارزشی 28 درصد می باشد ،افزود: هم اکنون بیش از یک چهارم حجم صادارت کشور از طریق گمرکات استان بوشهر صورت می پذیرد که نشان دهنده حجم بالای فعالیت در گمرکات این استان می باشد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی ، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده که بیشترین حجم صادارت به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی ،پاکستان ترکیه و تایلند بوده است.

سلیمانی یادآور شد: بیشترین میزان صادرات با احتساب میعانات گازی استان مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می باشد که از نظر وزنی 85 درصد و از نظر ارزشی 92 درصد از کل حجم صادارت استان برخوردار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات استان بوشهر 56 درصد افزایش یافت

صادرات استان بوشهر 56 درصد افزایش یافت