مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 13:552022-12-12سياسي

پرهیز مداح از آلوده شدن به هزینه و امکانات


مداحی کاری خدایی است و نباید با درگیر شدن با مسائلی همچون هزینه، امکانات و جمعیت جلسات به غیر خدا آلوده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در کارگاه مقتل شناسی که ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: در شب های قدر دعایی به نقل از امام صادق (ع) وجود دارد که پیش از قرآن به سر گرفتن خوانده می شود که در آن خدا را به قرآن و به حق پیامبری که قرآن به قلب او نازل شد و به حق هر مؤمنی که قرآن او را مدح و ستایش کرده است سوگند می دهد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: با توجه به این تفاسیر می توان گفت خداوند اولین مداح است و قرآن کتاب مدح انبیا، پیامبر (ص)، ائمه و مؤمن است که در قرآن کریم به ستایش و تمجید حجت الهی و مؤمنین پرداخته است.

وی با بیان اینکه مدح خدا در قرآن و روایت تجلی می کند افزود: تجلی مدح قرآن پیامبر (ص)، انبیا و ائمه (ع) است که در قرآن از روش بیان اسم استفاده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه کتاب مدح مؤمن قرآن است ادامه داد: در قرآن نام 27 پیامبر آمده است و 410 آیه راجع پیامبر اسلام (ص) آمده و به تعبیری می توان گفت پیامبر 400 اسم قرآنی دارد.

میرزا محمدی تأکید کرد: احادیث قدسی و قرآن وحی است و ما در قالب احادیث قدسی می بینیم پروردگار مدح و مرثیه اهل بیت (ع) را نیز مطرح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز مداح از آلوده شدن به هزینه و امکانات

پرهیز مداح از آلوده شدن به هزینه و امکانات