مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-12اقتصادي

برداشت 6 هزار تن گوجه فرنگی در کهگیلویه


رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه از برداشت 6هزار تن گوجه فرنگی از سطح مزارع شهرستان خبر داد.

- حکمت الله نریمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه 100 هکتار از اراضی آبی گوجه فرنگی در شهرستان کهگیلویه کاشت شد، افزود: امسال 90هکتار گوجه فرنگی پاییزه و 10 هکتار گوجه بهاره در سطح شهرستان کهگیلویه کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح 90هکتار گوجه پاییزه از دشت های این شهرستان اقدام به کشت گوجه شده، اظهار کرد: هزینه تمام شده هر هکتار گوجه بیش از 150میلیون تومان شده است.

رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در مناطق صحرای کلاچو و برج علیشیر شهرستان کشت گوجه فرنگی داریم، خاطرنشان کرد: از هر هکتار بطور میانگین 60تن گوجه فرنگی برداشت شده و برداشت هر هکتار سه تا چهار روز با روزانه 40 نفر کارگر طول می کشد.

نریمانی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم امسال 6 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود، تصریح کرد: گوجه فرنگی برداشت شده علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان و استان به خارج از استان نیز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی موجب رونق کشاورزی، در آمدزایی و کمک به افراد کم درآمد و آسیب پذیر شهرستان می شود، ادامه داد: کهگیلویه با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق حاصل خیز استان محسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 6 هزار تن گوجه فرنگی در کهگیلویه

برداشت 6 هزار تن گوجه فرنگی در کهگیلویه