مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:002022-12-12اقتصادي

تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه در بخش کشاورزی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمیدرضا تبسمی با بیان اینکه تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه در بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد اظهار کرد: این برنامه بر مبنای خط مشی ها و چارچوب های کلان توسعه با موضوعات کلیدی 12 گانه در حال تدوین است.

وی افزود: در برنامه پنج ساله هفتم توسعه برای موضوع پیشران به عنوان مؤلفه ای که موجب حرکت و شتاب توسعه بخش کشاورزی استان می شود از بندهای 12 گانه کلیدی 9 مورد شامل؛ کشاورزی دانش بنیان، الگوی کشت کشاورزی هوشمند و پایش اراضی، احیا دشت قزوین و کشاورزی قراردادی و الگوی کشت پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: در تدوین این برنامه توسعه موضوعات چالش برانگیز و عوامل بازدارنده که با ایجاد اختلال در روند توسعه کشاورزی، شرایط تحقق هدف های توسعه را به خطر می اندازند پیشنهاد شده است.

تبسمی یادآور شد: همچنین 9 مورد از عوامل بسترساز توسعه بخش کشاورزی شامل حفاظت اراضی کشاورزی با رویکرد اصلاح باغات سنتی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و همچنین جهش تولید در دیمزارها، توسعه پایدار آب و خاک دشت قزوین، توسعه کشت های گلخانه ای و شهرک های گلخانه ای، دامپروری و شهرک گیاهان دارویی در راستای ارتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد

تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه بخش کشاورزی استان قزوین آغاز شد