مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-12بين الملل

مقام سابق پنتاگون: زلنسکی ماه مارس برای سازش آماده بود


مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه ای ضمن آنکه مدعی شد رییس جمهوری اوکراین در ماه مارس برای قبول برخی از شرایط مسکو برای صلح آماده بود، نخست وزیر سابق انگلیس را بابت جلوگیری از یک توافق سازش مقصر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، همزمان با اینکه هیات های اوکراینی و روسی در ماه مارس در استانبول مذاکراتی برگزار کردند، اخباری در رابطه با تحقق یک توافق بالقوه منتشر شد که باعث می شد کی یف از خواسته خود برای پیوستن به ناتو چشم پوشی و با سازش موافقت کند و در مقابل روسیه به خطوط نبرد پیش از ماه فوریه عقب نشینی کند.

چند روز بعد، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از کشف اسناد و مدارکی در رابطه با جنایات جنگی در مناطق تخلیه شده توسط نیروهای روسی خبر داد و مذاکرات در همان جا متوقف شد.

داگلاس مک گرگور، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه ای با مایکل ولاهوس، مورخ نظامی مدعی شد، انگلیس مسئول توقف ناگهانی این مذاکرات صلح است.

وی گفت: ما اسنادی داریم که نشان می دهند زلنسکی اواخر مارس سال جاری میلادی گفته بود ما می توانیم با سازش کنار بیاییم و هنگامی که این سخنان به گوش واشنگتن و لندن رسید، مردم خشمگین شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق پنتاگون: زلنسکی ماه مارس برای سازش آماده بود

مقام سابق پنتاگون: زلنسکی ماه مارس برای سازش آماده بود