مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:452022-12-11اقتصادي

پرونده خاک خورده نیروگاه های فرسوده باز می شود؟


چندین سال است که رقم 3000 مگاوات برای نیروگاه های فرسوده از زبان مسوولان برقی کشور در دولت های مختلف عنوان می شود، موضوعی که تا کنون اقدام موثری درباره حل آن صورت نگرفته، - اما گفته های اخیر نوید حرکتی جدید در این بخش را می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر عمر برخی از نیروگاه ها به 66 سال می رسد، این درحالی است که در سال 1397 برنامه ای برای ساماندهی نیروگاه ها تا سال 1404 تدوین شد، اکنون که نیمه دوم سال 1401 را سپری می کنیم هنوز تعداد این نیروگاه های قدیمی کاهش نیافته است.

مسوولان بعضا عدم تناسب تولید و مصرف را علت این موضوع مطرح می کنند، زمانی رشد نیاز مصرف پنج درصد بود اما در سالی که خاموشی اتفاق افتاد شاهد ناترازی 20 هزار مگاواتی در کشور بودیم.

با توجه به این که قیمت برق در دنیا حدود هفت سنت است و خاموشی 1.

5 دلار خسارت را تحمیل می کند در این شرایط برای عبور از بحران پیک مصرف برق تابستان که 300 ساعت است تمام واحدهای فرسوده و راندمان پایین نیز وارد مدار می شود.

حرکتی برای اسقاط نیروگاه های قدیمی با این حال برنامه دولت سیزدهم برای از مدار خارج کردن نیروگاه های فرسوده استارت خورده و آنطور که عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی به ایسنا گفته، برای این موضوع برنامه ریزی صورت گرفته که بودجه سالانه آن نیز تخصیص می یابد ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده خاک خورده نیروگاه های فرسوده باز می شود؟

پرونده خاک خورده نیروگاه های فرسوده باز می شود؟