مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 08:402022-12-11فرهنگي

گورستان انگلیسی ها، دستاورد انگلیسی ها از بوشهر


اگرچه سر در ورودی اش نوشته شده قبرستان متجاوزین انگلیسی اما در بوشهر آن را به نام گورستان انگلیسی ها می شناسند؛ جایی که رویای چکمه پوشان انگلیسی ها با جسم شان در خاک خفته است.

- ایسنا/بوشهر اگرچه سر در ورودی اش نوشته شده "قبرستان متجاوزین انگلیسی" اما در بوشهر آن را به نام گورستان انگلیسی ها می شناسند؛ جایی که رویای چکمه پوشان انگلیسی ها با جسم شان در خاک خفته است.

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر قبرستان متجاوزین انگلیسی را در سال 79 با شماره ی ثبت 2880 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است؛ این گورستان مدفن تعدادی از نیروهای انگلیس و افسران و سربازان ارتش آن کشور است که در سالهای پس از جنگ جهانی اول (1856 میلادی) در پی چشم طمعه به آب و خاک ایران در نبرد با باقرخان تنگستانی در قلعه ریشهر و همچنین شبیخون های رییس علی دلواری به هلاکت رسیدند و به خاک سپرده شدند.

نویسنده کتاب فارس و جنگ بین الملل، در جلد اول کتاب به نامه ای از رییس علی دلواری اشاره می کند، در این نامه آمده است: مکتوبی از رییس علی خان رسیده بود (نامه به عنوان میرزا علی کازرونی بوده است) که فرازی از آن چنین است: انگلیسی ها پس از آنکه در جنگ خشکی با دلواری ها مغلوب شدند، چهار فروند کشتی جنگی آن ها در برابر دلوار سنگر انداخته است و چند روز متوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورستان انگلیسی ها، دستاورد انگلیسی ها از بوشهر

گورستان انگلیسی ها، دستاورد انگلیسی ها از بوشهر