مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 13:152022-12-10پزشكي

عرشی: همه گیری آنفلوآنزا فروکش کرد/ فوت حدود 200 بیمار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهنام عرشی افزود: حدود 200 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت شدگان سالمندان و افرادی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، - سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه گیری موج اول آنفلوآنزا اکنون فروکش کرده و احتمال دارد آغاز موج دوم آن که بهمن ماه است به شدت پیک اول نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهنام عرشی افزود: حدود 200 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت شدگان سالمندان و افرادی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، هستند و کودکان کمترین سهم را در این مرگ و میر داشتند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر هشت درصد سرماخوردگی ها را آنفلوآنزا تشکیل می دهد و وقتی این رقم به زیر یک درصد برسد، پیک این بیماری بطور کامل از بین می رود، اکنون موج اول آن فروکش کرده، ولی از مردم می خواهیم اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در مواجهه با فرد بیمار و شستشوی مرتب دست ها را رعایت کنند.

عرشی تصریح کرد:با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی آن، اکنون باید برای بروز موج دوم در بهمن سال جاری آمادگی داشته باشیم، به همین دلیل علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، انجام واکسیناسیون آنفلوانزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرشی: همه گیری آنفلوآنزا فروکش کرد/ فوت حدود 200 بیمار

عرشی: همه گیری آنفلوآنزا فروکش کرد/ فوت حدود 200 بیمار