مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 08:002022-12-10اقتصادي

افزایش 21 درصدی تولید محصولات کشاورزی لرستان با اجرای کامل طرح الگوی کِشت


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی 125 میلیون تن است در این الگوی کِشتی که پیش بینی شده اگر به درستی اجرا شود تا سال زراعی 1404 ـ 1405، - ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی 125 میلیون تن است در این الگوی کِشتی که پیش بینی شده اگر به درستی اجرا شود تا سال زراعی 1404 ـ 1405، تولید ما به 152 میلیون تن برسد یعنی 21 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

سیدعماد شاهرخی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش کشاورزی ستون فقرات و شالوده و اساس اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهد، امروز بیش از هر موقع دیگری بحث امنیت غذایی و به تعبیر وزارت جهاد کشاورزی اتقدار غذایی حرف اول را برای تمام جوامه دنیا می زند.

وی تصریح کرد: امروز چهار میلیون و 400 هزار بهره بردار مستقیم داریم و حدود 120 میلیون تن تولیدات ماست که غذای عمده کشور را تأمین می کند، لذا الگوی کشت می تواند به ما کمک کند که با اقداماتی که انجام می شود بتوانیم با بالا بردن بهره وری هم تولید را افزایش دهیم هم صرفه جویی را در حوزه های مختلف داشته باشیم.

شاهرخی با اشاره به این که عوامل مختلفی در این الگوی کشت دخیل هستند، بیان کرد: عوامل منابع طبیعی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی که همه را در یک محاسبات چندجانبه در نظر گرفتند که رویکرد این الگوی کشت بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 21 درصدی تولید محصولات کشاورزی لرستان با اجرای کامل طرح الگوی کِشت

افزایش 21 درصدی تولید محصولات کشاورزی لرستان با اجرای کامل طرح الگوی کِشت