مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 15:352022-12-07پزشكي

افزایش ابتلا به پوکی استخوان در جهان/ ابتلای دوسوم زنان بالای 60 سال ایران


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به عوارض قابل توجه جسمی و روحی و حتی مرگ زود هنگام در موارد ابتلا به پوکی استخوان، - ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به عوارض قابل توجه جسمی و روحی و حتی مرگ زود هنگام در موارد ابتلا به پوکی استخوان، از افزایش چشمگیر این بیماری در دنیا خبر داد.

دکتر عباس رضاییان زاده چهارشنبه 16 آذر در کارگروه تخصصی پوکی استخوان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیوع پوکی استخوان در جمعیت بالای 60 سال کشور بیش از 42 درصد است و دو سوم بانوان بالای 60 سال به پوکی استخوان مبتلا هستند.

او افزود: بررسی ها نشان داده در هر سه ثانیه یک شکستگی در جهان، در هر روز حدود 25 هزار شکستگی و هر سال حدود 9 میلیون شکستگی به علت پوکی استخوان رخ می دهد.

رییس مرکز بهداشت استان فارس عنوان کرد: با توجه به افزایش سن جمعیت و نیز تغییر سبک زندگی، روند ابتلا به پوکی استخوان در دنیا و کشور به طور چشمگیری در حال افزایش است.

او با بیان اینکه در سنین بالای 75 سال، شیوع پوکی استخوان به بالای 80 درصد می رسد، گفت: این آمار به این معنی است که از هر پنج خانم بالای 75 سال، چهار نفر پوکی استخوان دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلا به پوکی استخوان در جهان/ ابتلای دوسوم زنان بالای 60 سال ایران

افزایش ابتلا به پوکی استخوان در جهان/ ابتلای دوسوم زنان بالای 60 سال ایران