مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 11:202022-12-07اقتصادي

تمرکززدایی در ساختار اقتصادی ـ مالی کشور در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: یکی از مسائل اساسی حوزه اقتصاد را می توان گستردگی نهادی، کارکردی و ضعف نفوذ دولت، برشمرد.

در واقع هر چند از منظر مکاتب مختلف اقتصادی، - سلسله گزارش های تبیین تدبیرهای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تمرکززدایی در ساختار اقتصادی ـ مالی کشور در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: یکی از مسائل اساسی حوزه اقتصاد را می توان گستردگی نهادی، کارکردی و ضعف نفوذ دولت، برشمرد.

در واقع هر چند از منظر مکاتب مختلف اقتصادی، تفاوت دیدگاهی، نسبت به میزان بایسته دخالت دولت در اقتصاد وجود دارد اما در اینکه این میزان دخالت باید با حاکمیت قوی دولت در ایجاد تغییرات متناسب با اهداف توسعه‏ ای کشور همراه باشد، اتفاق و اجماعی قابل ملاحظه‏ وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، این حاکمیت و مدیریت قوی دولت باید با تقنین قوانین دارای ضمانت اجراء، هماهنگی و انسجام در اجراء برنامه‏ ها، اصلاح ساختارهای تصمیم‏ گیر و تقویت نظام حقوقی و قضایی قوی همراه باشد.

باید توجه داشت انجام وظایف دولت در تخصیص منابع، توزیع درآمد و ثروت و تثبیت شرایط اقتصادی می‏ تواند به دو صورت باشد: به صورت متمرکز و به وسیله یک دولت مرکز به صورت غیرمتمرکز توسط مقاما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکززدایی در ساختار اقتصادی ـ مالی کشور در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

تمرکززدایی در ساختار اقتصادی ـ مالی کشور در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت