مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-07اقتصادي

جذب ایده های نوآورانه برای ذخیره سازی گاز طبیعی


آخرین مهلت ارسال ایده های فناورانه برای رویداد نوآورانه ساخت جاذب فعال جهت استفاده در مخازن ذخیره سازی گاز طبیعی به روش جذبی تا 24 آذرماه تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فراخوانی با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز نوآوری آمپر به منظور ساخت جاذب فعال برای استفاده در مخازن ذخیره سازی گاز طبیعی به روش جذبی با هدف سنتز یک ماده جاذب جهت جذب گاز طبیعی در مخازن ANG منتشر شد که مهلت ارسال طرح ها تا 24 آذرماه تمدید شد.

ایران به علت دارا بودن 28 تریلیون متر مکعب گاز و رتبه اول ذخایر گازی جهان، می تواند از گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی مهم و سوخت جایگزین در وسایل نقلیه استفاده کند و از مزایای آن بهره مند شود.

استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت جایگزین در وسایل نقلیه مزایای اقتصادی، عملیاتی و زیست محیطی بسیاری دارد.

امروزه تکنولوژی ذخیره سازی گاز به روش جذبی (ANG) و به عنوان جایگزین (CNG)، دارای مزایای متعدد و کاربردهای مختلف صنعتی و غیر صنعتی به ویژه در ناوگان خودروهای دوگانه سوز است و در کشورهای مختلف جهان تجربه موفقی را به همراه داشته است.

در این تکنولوژی، ذخیره سازی و استفاده مجدد گاز با عملیات جذب و واجذب سطحی انجام پذیر است و جاذب سطحی نقش تعیین کننده ای بر عهده داشته، بطوری که کربن های فعال شده با هندسه مناسب و توزیع یکنواخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب ایده های نوآورانه برای ذخیره سازی گاز طبیعی

جذب ایده های نوآورانه برای ذخیره سازی گاز طبیعی