مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 17:152022-12-06سياسي

جایگاه «عزّت» در گفتمان انقلاب اسلامی


استاد فلسفه سیاسی به تبیین جایگاه عزت در گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت.

- حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا شامگاه 14 آذر، در کرسی آزاداندیشی که با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد، عنوان کرد: محور گفتمان انقلاب اسلامی اسلام ناب است و دال های شناور که به این محور، مفهوم می بخشند که ما راجع به آزادی، عدالت، اخلاق و معنویت صحبت کردیم و در این جلسه درباره دال مهم عزّت بحث می کنیم.

وی با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی عزّت مفهوم بسیار مهم و کلیدی است و دستاورد ویژه انقلاب بود، گفت: پادشاهی، استبداد و دیکتاتوری در هر کجا به وجود بیاید موجب فساد می شود وعزّت مندی، غیرت، دینداری، حمیّت، تعهد و مسئولیت را نابود و ذلت را جایگزین می کند.

انقلاب علیه یک نظام پادشاهی اتفاق افتاد که آنجا عزّت تبدیل به ذلت شده بود و آن چیزی که مبنای عزّت بود کاملاً از بین رفته بود.

وی با اشاره به اینکه عزت یعنی سخت، صلابت، سفت و محکم، دارای استحکام، عزیز، قدرتمند، نفوذ ناپذیر، اضافه کرد: امام؛ اسلام را در دو قالب اسلام ناب و اسلام آمریکایی دسته بندی کرد، اسلام آمریکایی که همان اسلام پادشاهی بود، اسلام مخالف اسلام ناب بود، عزّت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه «عزّت» در گفتمان انقلاب اسلامی

جایگاه «عزّت» در گفتمان انقلاب اسلامی