مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-06اقتصادي

راهی برای مقابله بهتر برنج با علف های هرز


در یک مطالعه جدید، پژوهشگران علوم کشاورزی کشور، روش پوشش دار کردن بذر برنج را برای مقابله بهتر آن با علف های هرز در کشت غیر نشایی و مستقیم این گیاه مهم زراعی توصیه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گیاه برنج با نام علمی اوریزا ساتیوا به عنوان یکی از مهم ترین محصولات زراعی دنیا با سطح زیر کشت بیش از 161 میلیون هکتار و مقدار تولید جهانی 780 میلیون تن، نقش مهمی در تأمین نیاز غذایی جوامع بشری دارد.

این غله مهم، غذای بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و روزانه بیش از سه و نیم میلیارد نفر از مردم دنیا، حدود 20 درصد کالری مورد نیاز خود را از این گیاه استراتژیک تأمین می کنند.

بر اساس پیش بینی ها نیاز به برنج تا سال های 2035 و 2050 به ترتیب حدود 26 و 50 درصد افزایش خواهد یافت.

بنا بر گفته های متخصصان، از حدود 6 دهه گذشته و درنتیجه کمبود منابع آب به میزان 1000 تا 2000 متر برای هر هکتار و افزایش مشکلات کارگری به میزان 10 تا 15 درصد، روش کشت جدیدی به نام نظام کشت مستقیم برای برنج ابداع شده است که جایگزینی برای کشت نشایی برنج به حساب آمده و در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع سیستم کاشت که 22 درصد از سطح زیر کشت برنج در آسیا را شامل می شود، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، دارای مزایایی همچون کاهش هزینه ها و مراقبت های ناشی از خزانه برنج و بهبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای مقابله بهتر برنج با علف های هرز

راهی برای مقابله بهتر برنج با علف های هرز