مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-06اجتماعي

گرد و غبار شهرستان خواف فراتر از بحران


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: ‏از 32 کانون بحرانی گرد و غبار در استان، سه کانون آن در شهرستان خواف قرار دارد.

- سعید شفیعیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان خواف یکی از دو شهرستان استان خراسان رضوی است که وضعیت گرد و غبار در آن فوق بحرانی قلمداد می شود.

وی خاطرنشان کرد: این کانون ها در مسیر بادهای 120 روزه محل برداشت گرد و غبار و انتقال آن به مناطق داخلی کشور محسوب می شوند.

کانون گرد و غباری با قدمت کمتر از 15 سال شفیعیان ادامه داد: علاوه بر دو کانون گرد و غبار واقع در عرصه های بیابانی خواف با وسعت 170 هزار هکتار، یک کانون انسان ساخت با قدمتی کمتر از 15 سال و با وسعتی حدود 50 هزار هکتار با منشاء فعالیت های معادن پلاسری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه خواف در طول تاریخ خود همیشه با گرد و غبار و بادهای 120 روزه دست و پنجه نرم کرده، اما این بادها همیشه نه مزاحم بلکه به عنوان یک نعمت به نفع معیشت و مردم استفاده شده است که آسبادها شاخصه عینیت یافته آن هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف گفت: امروزه بروز خشکسالی های مداوم، تخریب پوشش گیاهی و کاهش رطوبت خاک در کانون های واقع در عرصه های طبیعی و همچنین تغییر وضعیت زمین انباشت باطله های تسطیح و تثبیت نشده معدنی، انباشت غیر اصولی محصول به همراه عدم کنترل گرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار شهرستان خواف فراتر از بحران

گرد و غبار شهرستان خواف فراتر از بحران