مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-06اقتصادي

«عدالت مالیاتی» در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: نظام یکپارچه مالیات‏ستانی و تأمین اجتماعی در کنار تأمین درآمد مورد نیاز دولت، تعدیل درآمد لازم بین افراد جامعه را بر پایه جمع درآمد خالص خانوار به وجود می‏آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نظام مالیاتی زمانی می‏تواند به شکل بایسته‏ای از کارکردهای سه‏گانه درآمدی، توزیعی و تصحیحی برخوردار باشد که با حداقل هزینه ممکن، مقیّد به کمینه کردن اختلال در رفتارهای بایسته عاملان اقتصادی و یا مقیّد به توزیع درآمدی مطلوب در جامعه، درآمد مورد نیاز دولت را تامین کند.

چنین نظامی باید در بستری شفاف و یکپارچه از لحاظ مالی و اطلاعاتی، دارای پیوندی ساختاری و یکپارچه با نظام تأمین اجتماعی و نظام برنامه‏ریزی و بودجه‏ریزی کشور باشد.

نظام یکپارچه مالیات‏ستانی و تأمین اجتماعی در کنار تأمین درآمد مورد نیاز دولت، تعدیل درآمد لازم بین افراد جامعه را بر پایه جمع درآمد خالص خانوار به وجود می‏آورد.

از مهم ترین تغییرات لازم که ممکن است در آینده مورد توجه قرار گیرد، ایجاد نظام یکپارچه مالیات‏ستانی و تأمین اجتماعی است که به عنوان یک ساختار علاوه بر وظایف یک نظام مالیاتی اجرایی متعارف، موظف به پرداخت مالیات‏های منفی (یارانه نقدی) به بخشی از گروه‏های هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عدالت مالیاتی» در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

«عدالت مالیاتی» در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت