مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 06:102022-12-05اقتصادي

اختصاص بخشی از اراضی مستعد فارس به زراعت چوب


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه های ابلاغی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی بر جهش عملکردی طرح زراعت چوب، - بیش از 674 هکتار درسطح اراضی مستعد استان به اجرای این طرح اختصاص یافته است.

منصور رضایی دوشنبه 14 آذر به خبرنگاران گفت: عملیات زراعت چوب با بهره گیری از آبهای نامتعارف نظیر پس آب تصفیه خانه ها و آب شیرین کن ها در سطح 57 هکتار در اراضی ملی و 617 هکتار دراراضی مستثنیات که به علت نبود کیفیت آبی وخاکی برای امور زراعی نامناسب شده، به کشت گونه های مقاوم چوبده اختصاص یافته است.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان شمال استان به ویژه شهرستان اقلید افزود: عملیات زراعت چوب در سطح 75 هکتار از اراضی مستثنیات این شهرستان با گونه صنوبر اجرا شده است.

رضایی اظهار داشت: همچنین این عملیات در بخش های جنوبی استان با گونه های اکالیپتوس، گزشاهی وآکاسیا سالیسینا اجراشده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: در این راستا تاکنون 715 هزار اصله نهال دربین زارعین اراضی مالکی(مستثنیات) توزیع شده است.

وی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این عملیات در سطح استان گفت: در راستای اجرایی شدن طرح توسعه زراعت چوب ردیف اعتباری معینی مشخص نشده و در سال گذشته اعتباری تحت عنوان تامین نهال در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص بخشی از اراضی مستعد فارس به زراعت چوب

اختصاص بخشی از اراضی مستعد فارس به زراعت چوب