مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 09:052022-12-04اجتماعي

محیط زیست: 2 توله یوزپلنگ پیدا شده در پارک ملی توران ماده هستند


براساس تحقیقات انجام شده، دی و بهمن بهترین ماه های سال برای جفت گیری یوزپلنگ آسیایی است که پس از 90 روز معمولا در اردیبهشت ماه توله به دنیا می آید.

- براساس تحقیقات انجام شده، دی و بهمن بهترین ماه های سال برای جفت گیری یوزپلنگ آسیایی است که پس از 90 روز معمولا در اردیبهشت ماه توله به دنیا می آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 2 توله یوزپلنگ پیدا شده در منطقه پناهگاه حیات وحش توران ماده هستند و این مهم، امید را برای افزایش جمعیت این گونه ارزشمند تقویت کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بهرامعلی ظاهری افزود: توله یوزهای پیدا شده در پارک ملی توران بین 16 تا 20 روزه هستند.

  وی با بیان اینکه توله زایی یوزپلنگ خارج از زمان زایش بوده، تصریح کرد: زایمان یوزپلنگ به طور معمول در اوایل بهار انجام می شود، زیرا دمای هوا و سایر شرایط طبیعی برای رشد و نمو توله ها مناسب است؛ اما زایمان یوز در نیمه دوم پاییز در طبیعت توران پدیده ای نادر بوده و احتمال بقای توله ها را در طبیعت بسیار دشوار می کند.

  طاهری گفت: برای بررسی سلامت توله یوزپلنگ ها، از متخصص داخلی دام کوچک دانشکده دامپزشکی، متخصص داخلی دام بزرگ سازمان محیط زیست کشور و متخصص مامایی و بیماری های تولیدمثل و برخی اعضای متخصص دیگر در این حوزه استفاده شده و این افراد اکنون در منطقه حضور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: 2 توله یوزپلنگ پیدا شده در پارک ملی توران ماده هستند

محیط زیست: 2 توله یوزپلنگ پیدا شده در پارک ملی توران ماده هستند