مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 16:302022-12-03اقتصادي

تهاتر صادرات کیوی با واردات میوه های گرمسیری


مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت از صادرات کیوی، بحث تهاتر این محصول با واردات میوه های گرمسیری (موز، - مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت از صادرات کیوی، بحث تهاتر این محصول با واردات میوه های گرمسیری (موز، انبه، آناناس و نارگیل) مورد درخواست و پیگیری بوده که در دست اقدام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم - مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی - درباره تولید کیوی در کشور گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، سال گذشته بیش از 400 هزار تن کیوی در کشور تولید شد و پیش بینی می کنیم در سال جاری نیز این میزان کیوی تولید شود.

وی افزود: گیلان، مازندران و گلستان استان های تولید کننده کیوی هستند که دو استان مازندران و گیلان بیشترین میزان سهم تولید کیوی رو در کشور دارا هستند.

مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با اشاره به کشورهای مهم تولید کننده این محصول یادآور شد: در دنیا حدود 4.

5 میلیون تن سالانه کیوی تولید می شود که ایران رتبه چهارم تولید رو بعد از چین، ایتالیا و نیوزیلند به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاتر صادرات کیوی با واردات میوه های گرمسیری

تهاتر صادرات کیوی با واردات میوه های گرمسیری