مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 12:002022-12-02اجتماعي

طرح گرفتن برق از گاز متان 3 سال پیش مطرح بود


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تلاش این سازمان برای گرفتن برق از گاز متان با کمک شرکت های داخلی در مجموعه آرادکوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش بود که ناسا از وجود ابر پنج کیلومتری متان در چند نقطه از دنیا و بر فراز جنوب شهر تهران خبر داد.

آدرسی در عکس منتشر شده ناسا بود که به مجتمع دفن زباله آرادکوه می رسید.

در همین راستا نیز رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت بخش قابل توجهی از زباله ها در آرادکوه دفن می شود که تولید متان دارند.

پس از دی اکسید کربن، متان دومین گاز گلخانه ای مهم است و آنطور که انجمن جهانی هواشناسی اعلام کرده، میزان این گاز به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده است؛ گازی که 80 برابر قوی تر از دی اکسید کربن است.

از آنجا که متان گاز بدون بو و بدون رنگ است، امکان ردیابی آن چندان کار راحتی نیست، اما ماهواره ها امکان شناسایی این آلاینده را دارند.

پس از اعلام این خبر توسط ناسا مسئولین شهرداری تهران با کمی عجله ابتدا وجود گاز متان در مجموعه آرادکوه را تکذیب کردند و با زیر سوال بردن گزارش های ناسا تلاش در انکار موضوع داشتند، به طوریکه علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوع وجود ابر متان در بالای آرادکوه می گوید: هنوز از سوی دستگاه های بالادستی چیزی به ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح گرفتن برق از گاز متان 3 سال پیش مطرح بود

طرح گرفتن برق از گاز متان 3 سال پیش مطرح بود