مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 06:552022-12-02فرهنگي

ناکامی «جشن مهرگان» و «رُباب» در یونسکو!


دو پرونده «جشن مهرگان» و «هنر ساختن و نواختن رباب» که مشترک از سوی ایران و چند کشور دیگر به یونسکو معرفی شده بودند، از ورود به فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو باز ماندند.

- دو پرونده جشن مهرگان و هنر ساختن و نواختن رباب که مشترک از سوی ایران و چند کشور دیگر به یونسکو معرفی شده بودند، از ورود به فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو باز ماندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ، چهار پرونده مشارکتی ایران بودند که به فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو راه پیدا کردند، درحالی که دو پرونده دیگرِ جشن مهرگان و هنر ساختن و نواختن ساز رُباب از ورود به این فهرست ناکام ماندند و در هفدهمین نشست کمیته بین الدولی پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس پذیرفته نشدند.

مصطفی پورعلی ـ مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی ـ که در نشست مراکش حضور داشت، در گفت وگوی کوتاهی با ایسنا تایید کرد که این دو پرونده ریفر شده اند.

در واقع، یونسکو وقتی پرونده ای را ریفر می کند یا برگشت (عودت) می دهد، این فرصت را به کشورها می دهد یک بار دیگر آن را اصلاح کنند تا در اجلاس بعدی دوباره مطرح شود.

پرونده جشن مهرگان که مشترک بین ایران و تاجیکستان تهیه شده، نخستین بار نیست که ریفر می شود؛ ایران پاییز سال 1399 در پانزدهمین نشست کمیته بین الدولی میراث فرهنگی ناملموس که به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکامی «جشن مهرگان» و «رُباب» در یونسکو!

ناکامی «جشن مهرگان» و «رُباب» در یونسکو!