مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 15:402022-12-01اقتصادي

تجارت با الجزایر باید از سر گرفته شود


قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا  می گوید از ابتدای سال 1400 تاکنون هیچ تجارت غیر نفتی بین ایران و الجزایر انجام نشده، در صورتی که این کشور می تواند شریک مناسبی برای حضور کالاهای ایرانی در شمال آفریقا باشد.

- سید روح اله لطیفی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و الجزایر اظهار کرد: جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر با وسعت 2.

4 میلیون متر مربعی در کنار مدیترانه در شمال آفریقا واقع شده که به دلیل اشتراکات دینی و فرهنگی و روابط نزدیک سال های گذشته و همسایگی با کشورهای مراکش، موریتانی، مالی، تونس، لیبی و نیجر می تواند شریک مناسبی برای تجار ایرانی باشد.

وی افزود: یکی از اقلام مهم وارداتی کشورمان در سال های اخیر نهاده های دامی و کالای اساسی بوده که الجزایر خود تولید کننده گندم و جو است از طرفی کشورمان تولیدات مناسبی از مشتقات پترو پالایشگاهی، قیر و اوره دارد که متاسفانه با هدف گذاری مناسب و دقیق می توان در تجارت دو کشور از این ظرفیت ها استفاده کرد.

لطیفی تاکید کرد: متاسفانه از ابتدای سال 1400 و در ماه های آخر دولت دوازدهم تا پایان مهر ماه امسال، هیچ کالایی بین ایران و الجزایر تبادل نشد که باید برای بازگشت تجارت اقدامات فوری انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت با الجزایر باید از سر گرفته شود

تجارت با الجزایر باید از سر گرفته شود