مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 15:002022-12-01اقتصادي

290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید می شود


سرپرست معاونت امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه 290 هزار مترمربع انواع فرش دست بافت در استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صمت آذربایجان غربی، اسد فرهمند در این زمینه اظهار کرد: در آذربایجان غربی علاوه بر قالیبافان خانگی، 234 کارگاه قالیبافی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز مشغول به فعالیت هستند که حاصل دسترنج آنها تولید سالانه 290 هزار مترمربع انواع فرش دست بافت در نقشه های مختلف است.

وی ادامه داد: برای حمایت از قالیبافان استان 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافته است که بر اساس اولویت ثبت نام برای دریافت این تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی شده اند.

فرهمند افزود: پرداخت تسهیلات در حوزه قالیبافی به دو روش انجام می شود یک بخش از تسهیلات مستقیم به بافندگان فرش دستباف در قالب مشاغل خانگی و بخش دیگر هم در قالب پشتیبان برای افرادی که با ایجاد کارگاه های تولید فرش دستباف به صورت متمرکز اقدام به اشتغالزایی می کنند، انجام می شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت یکپارچه و کشوری در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارمی گیرد و از طریق این وزارتخانه به استان ها اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید می شود

290 هزار مترمربع فرش دستبافت در آذربایجان غربی تولید می شود