مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-01سياسي

شاخص های دریایی ایران در مقایسه با جهان وضعیت مطلوبی ندارد


مشاور فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود دریایی بودن ایران و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع، متاسفانه شاخص های دریایی ایران در مقایسه با جهان وضعیت مطلوبی ندارد .

- ایسنا/مرکزی مشاور فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود دریایی بودن ایران و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع، متاسفانه شاخص های دریایی ایران در مقایسه با جهان وضعیت مطلوبی ندارد .

ناخدا علیرضا حامدی روز پنجشنبه 10 آبان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: صنایع آذرآب اراک لوله های دیگ بخار ناو خارک را بازسازی کرده که در دنیا شاید حداکثر 5 کشور بتوانند این کار را انجام دهند و بسیاری شرکت های دیگر نیز در حوزه نیروی دریایی و حوزه دفاع اقداماتی را انجام داده اند.

وی افزود: در قرآن کریم مجموع آیاتی که کلمات دریا و خشکی در آنها آمده 45 آیه است، یعنی در مجموع توجه خداوند در قرآن به دریا نسبت به کل 32.

45 درصد است ولی توجه به خشکی 13.

45 درصد است یعنی توجه به دریا در قرآن 71 درصد ولی توجه به خشکی فقط 13 درصد است که این نشان از اهمیت راهبردی دریا دارد.

حامدی در خصوص فواید دریا بیان کرد: 70 درصد سطح کره زمین را آب فرا گرفته و خشکی های زمین در آب محصورند، همچنین 80 درصد مردم در کنار دریاها یا در فاصله 200 کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص های دریایی ایران در مقایسه با جهان وضعیت مطلوبی ندارد

شاخص های دریایی ایران در مقایسه با جهان وضعیت مطلوبی ندارد