مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-01پزشكي

زنان؛ بیش ترین مبتلایان به ویروس ایدز


یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: آمار دقیقی از گروه مبتلایان به ویروس ایدز در بین زنان و مردان وجود ندارد، اما در چند سال اخیر آمار ابتلای زنان افزایشی بوده که این مساله بسیار خطرناک است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: آمار دقیقی از گروه مبتلایان به ویروس ایدز در بین زنان و مردان وجود ندارد، اما در چند سال اخیر آمار ابتلای زنان افزایشی بوده که این مساله بسیار خطرناک است.

الهه صیدایی در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری ایدز، اظهار کرد: معمولا دو تا 6 هفته بعد از تماس فرد با ویروس HIV سندرومی در بدن ایجاد می شود که با حالت سرماخوردگی همراه است و فرد با علائمی همچون تب، گلودرد، بدن درد و ضایعاتی در دهان مواجه می شود.

به گفته وی، معتادان تزریقی، افراد با رفتارهای پرخطر و هم جنس بازان از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر این ویروس قرار دارند، بنابراین اگر افراد با علائم مربوطه به پزشک مراجعه کنند بهتر است بررسی های دقیق تری در خصوص بیماری صورت گیرد.

صیدایی تاکید کرد: اگر بیمار در فاز اولیه درمان نشود، ویروس در بدن مخفی و در فاز نهفتگی باقی می ماند که ممکن است تا 10 سال طول بکشد و در طول این مدت علامتی بروز نکند، بار ویروسی افزایش می یابد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان؛ بیش ترین مبتلایان به ویروس ایدز

زنان؛ بیش ترین مبتلایان به ویروس ایدز