مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 14:052022-11-30اقتصادي

همشهری: افزایش 50ساله هایی که ازدواج نمی کنند


البته به تأکید برخی جامعه شناسان با افزوده شدن افرادی که بعد از طلاق دیگر ازدواج نمی کنند، آمار تجردهای قطعی به پنج میلیون نفر هم افزایش خواهد یافت.

- طبق آماری که در اختیار داریم افرادی که در تجرد قطعی به سر می برند به 400 هزار نفر رسیده اند؛ 300 هزار زن و 100 هزار مرد.

صالح قاسمی، پژوهشگر حوزه جمعیت، با بیان این مطلب درباره افزایش تمایل افراد به مجردماندن می گوید: در دهه 60 و 70، ایران با بحران مضیقه ازدواج روبه رو شد.

دلیل آن هم این بود که تعداد مردهایی که در سن مقابل خانم ها برای ازدواج وجود داشت، کم شد و این امر فرصت ازدواج را از خانم ها سلب کرد اما امروز در کشور با بحران مضیقه ازدواج روبه رو نیستیم.

  او کمال گرایی را یکی از عوامل مجردماندن افراد عنوان می کند و ادامه می دهد: برخی فرهنگ های غلط و فرآیندهای مهندسی نشده مانند تحصیلات عالی و اشتغال معمولاً میل زنان به ازدواج را کم می کند و استانداردها و سطح توقع آنها را در مقوله ازدواج بالا می برد.

البته تجرد قطعی علاوه بر ریشه های جمعیت شناختی یعنی ایجاد تعادل در تعداد فرزندان دختر و پسر، ریشه های فرهنگی نیز دارد، یعنی به دلیل فرهنگسازی های نادرست که استانداردهای ازدواج را افزایش می دهد، افراد در فرصت مناسب ازدواج نمی کنند و در معرض تجرد قطعی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همشهری: افزایش 50ساله هایی که ازدواج نمی کنند

همشهری: افزایش 50ساله هایی که ازدواج نمی کنند