مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:002022-11-30اقتصادي

سیاستمدار آلمانی: هیچ جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد


سیاستمدار آلمانی با اشاره به قرارداد گازی برلین با قطر گفت: «دولت آلمان قرارداد ال ان جی با قطر را جشن می گیرد اما این تنها معادل 3 درصد مصرف آلمان است و هنوز هیچ جایگزین واقعی برای گاز روسیه وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، کلاووس ارنست، سیاستمدار چپ گرای آلمان و رییس کمیته انرژی بوندستاگ هشدار داد: آلمان حتی پس از انعقاد قرارداد گازی با قطر همچنان هیچ راهی برای جایگزینی کامل گاز روسیه ندارد.

قطر دیروز اعلام کرد که یک قرارداد گازی 15 ساله با آلمان منعقد کرده است که بر اساس آن سالانه 2 میلیون تن LNG به آلمان تحویل می دهد و این قرارداد از سال 2026 آغاز خواهد شد.

این سیاست مدار آلمانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: دولت فدرال قرارداد LNG در قطر را جشن می گیرد و به این ارقام می بالد اما واقعیت این است که 2 میلیون تن LNG معادل 3 درصد مصرف گاز آلمان است و هنوز هیچ جایگزین واقعی برای گاز روسیه ندارد! به نوشته بلومبرگ، قرارداد با قطر معادل حدود 6 درصد از حجم گازی است که آلمان از روسیه در سال 2021 وارد کرده است.

شرکت آمریکایی کونوکوفیلیپس شریک شرکت قطرانرژی این گاز را از سال 2026 از میدان گازی شمال شرق و جنوب به پایانه LNG برانسبوتل در شمال آلمان منتقل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاستمدار آلمانی: هیچ جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد

سیاستمدار آلمانی: هیچ جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد