مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 08:452022-11-30پزشكي

انگ اجتماعی، مانع درمان حاملان HIV


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: انگ اجتماعی عاملی برای پنهان کاری بیماران مبتلا به ایدز شده و مانع از درمان حاملین ویروس HIV می شود.

- ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: انگ اجتماعی عاملی برای پنهان کاری بیماران مبتلا به ایدز شده و مانع از درمان حاملین ویروس HIV می شود.

دکتر مجتبی ذکایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه همه ساله اول دسامبر (10 آذر) به نام روز جهانی HIV نامگذاری می شود، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی HIV برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص HIV است.

وی افزود: روز جهانی ایدز امسال همانند همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده تا این نکته را به افراد و دولت ها یادآور شود که مبارزه با HIV یکی از معضلات اصلی جوامع بشری است و این بیماری نباید زیر سایه کووید-19 دچار کم توجهی شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه HIV یک عفونت قابل کنترل است، اما همچنان از اساسی ترین معضلات مبارزه با این بیماری، برچسبی است که این بیماری می تواند به مبتلایان بزند، در حالی که با ارتقای آگاهی عمومی می توان بر شدت این معضل غالب آمد.

دکتر ذکایی اظهار کرد: متاسفانه در اکثر جوامع، پاندمی کووید-19 فعالیت های تشخیصی موارد مبتلا به HIV را تحت شعاع قرار داده است، لذا در دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز همگام با سراسر کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگ اجتماعی، مانع درمان حاملان HIV

انگ اجتماعی، مانع درمان حاملان HIV