مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 07:502022-11-30دانش

افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری تا 1408/ جایگاه ایران در پرستاری


در حال حاضر 39 هزار نفر دانشجوی پرستاری در کشور مشغول به تحصیل هستند که طبق مطالعات برآورد نیروی انسانی حوزه سلامت، سیاست پذیرش دانشجوی کارشناسی پرستاری تا سال 1408 روندی افزایشی دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه؛ رشته پرستاری به عنوان یکی از مهمترین رشته های مرتبط با گروه پزشکی و پیراپزشکی در سال های اخیر، در پاسخ به نیازهای روز افزون سلامتی و حرکت علمی جامعه همسو با علم، فناوری و نوآوری توسعه یافته است.

به همین منظور در کنار برنامه ریزی ها و اسناد بالادستی کشوری و نقشه جامع علمی کشور به موضوع پرستاری و توسعه آن توجه ویژه ای صورت گرفته است.

در دنیای کنونی که هر روز علم و دانش در حوزه های گوناگون پیشرفت داشته، پرستاری نیز به عنوان یک علم در کنار سایر علوم پزشکی و پیراپزشکی در دنیا در حال گسترش و تخصصی شدن در حوزه های مختلف است.

پرستاران بر اساس متون علمی نقش های مختلفی چون نقش آموزشی، پژوهشی، مدیریتی، رهبری، مراقبتی، هماهنگ کننده، تسهیل گر، حمایت کننده و مشاوره را بر عهده دارند و به عنوان بزرگترین گروه نیروهای حرفه ای در خط مقدم ارائه خدمات در نظام سلامت، بیشترین ارتباط را با بیماران و همراهان آنها دارند.

تاریخچه آموزش پرستاری در ایران آغاز آموزش پرستاری در ایران به افتتاح نخستین بیمارستان در سال 1272 شمسی در ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری تا 1408/ جایگاه ایران در پرستاری

افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری تا 1408/ جایگاه ایران در پرستاری