مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 13:302022-11-29دانش

ادعایی غیرقابل تصور: حیات پیش از زمین روی مریخ شکل گرفته


این مطالعه توسط محققانی از دانشگاه پاریس (IPGP)، مرکز تشکیل ستاره ها و سیاره ها (StarPlan) دانشگاه کپنهاگ، موسسه ژئوشیمی و پترولوژی (GeoPetro) در ETH زوریخ و موسسه فیزیک دانشگاه برن انجام شده است.

- این مطالعه توسط محققانی از دانشگاه پاریس (IPGP)، مرکز تشکیل ستاره ها و سیاره ها (StarPlan) دانشگاه کپنهاگ، موسسه ژئوشیمی و پترولوژی (GeoPetro) در ETH زوریخ و موسسه فیزیک دانشگاه برن انجام شده است.

همشهری آنلاین نوشت: مطالعات نشان می دهد که امکان حیات در مریخ پیش از سیاره زمین وجود داشته و احتمالا زمانی سطح سیاره سرخ را اقیانوسی بزرگ و به عمق 300 متر تا یک کیلومتر پوشانده بوده است.

  مریخ به دلیل اینکه منظره خشک و غبارآلود آن سرشار از اکسید آهن (معروف به زنگ آهن) است، در زبان عامیانه به سیاره سرخ معروف است.

علاوه بر این، اتمسفر آن به شدت رقیق و سرد است و آب به هیچ شکلی جز یخ نمی تواند روی سطح آن وجود داشته باشد.

  برخلاف ظاهر امروزی سیاره سرخ، همانطور که چشم انداز مریخ و سایر شواهد نشان می دهد، مریخ زمانی مکانی بسیار متفاوت بود، با جوی گرم تر و متراکم تر و آب جاری در سطح آن.

برای سال ها، دانشمندان تلاش کردند تا دریابند که اجرام طبیعی چه مدت در مریخ وجود داشته اند و اینکه آیا آنها متناوب بوده اند یا پایدار.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعایی غیرقابل تصور: حیات پیش از زمین روی مریخ شکل گرفته

ادعایی غیرقابل تصور: حیات پیش از زمین روی مریخ شکل گرفته