مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 12:252022-11-29اقتصادي

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جعفر وحدت در این زمینه اظهار کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی کاهش محسوس 4 تا 6 درجه ای دمای هوای استان از اواخر وقت روز سه شنبه تا اواخر هفته جاری رخ می دهد و لازم است کشاورزان تدابیر لازم برای کاهش خسارت های احتمالی اقدامات مقتضی را به کار گیرند.

وی افزود: کشاورزان در زمینه تنظیم رطوبت، دمای گلخانه ها مخصوصاً در شب و ترمیم پوشش های پلاستیکی پاره شده نیز اقدامات و تدابیر ویژه را لحاظ کنند و تأمین و ذخیره سوخت مورد نیاز واحدهای گلخانه و قارچ خوراکی هم به موقع انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از آغاز کاهش دما جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه ها فن های سیرکولاتور روشن باشد و جهت جلوگیری از اُفت دما، دریچه های ورودی و خروجی در سالن های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل، و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل شود.

وحدت تصریح کرد: در صورت امکان در گلخانه های فاقد پوشش پلی اتیلن دولایه، پوشش دوم موقت در داخل گلخانه استفاده شود و همچنین جهت جلو گیری از یخ زدگی نسبت به عایق کاری لوله های انتقال سوخت و آب به واحدهای گلخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی